De heilige koe heeft het moeilijk

Volgens de autobranche leidt de economische crisis tot minder onderhoud van het Nederlandse wagenpark. Noodzakelijke reparaties zouden worden uitgesteld. Volgens de brancheorganisatie BOVAG en marktleider Kwik-Fit is kostenbesparing de voornaamste oorzaak. Volgens de BOVAG, vertegenwoordiger van de onderhoudsbranche, heeft ook de teruggeschroefde APK-frequentie voor benzineauto’s na 2005 gevolgen voor het onderhoudsregiem. Veel huishoudens beschikken over één of meerdere auto’s. Bij een beetje pech kan dat een flinke aanslag zijn op het maandelijks te besteden budget.
Het is dan ook aan te raden bij verschillende garages informatie in te winnen over de kosten van een reparatie. De prijzen kunnen zeer variëren.
Bij de dealer betaalt u vaak de hoofdprijs, niet alleen voor de entourage maar ook het uurloon ligt een stuk hoger. Meestal moet er weken van te voren een afspraak gemaakt worden. Ook direkt contact met de monteur die de auto repareert is veelal niet mogelijk. Alles wordt afgehandeld door een baliemedewerker die niet precies weet wat er gebeurd is, maar u wel een gepeperde rekening onder de neus duwt. Hou me ten goede, er zijn natuurlijk ook uitzonderingen waar optimale kwaliteit wordt geleverd, de service perfect is en niets aan het toeval wordt overgelaten.
Daarentegen is het bij de Vakgarage niet zo formeel, wordt men meer betrokken bij alles wat er gaat gebeuren en zijn de prijzen een stuk lager door de minder hoge uurlonen en een gezamenlijke inkoop van onderdelen.

         
Met ruim 200 betrouwbare en merkonafhankelijke automobielbedrijven is er altijd een Vakgarage bij u in de buurt.