Er zijn nog vijf wachtenden voor u


Tegenwoordig krijg je bijna niemand meer direct aan de telefoon. Er wordt van je verwacht dat je eerst het eindeloze keuzemenu doorworstelt en dan krijg je te horen dat er nog vijf wachtenden voor je zijn.

            Er zijn nog vijf wachtenden voor u

En wanneer het even tegenzit krijg je tegen de tijd dat je aan de beurt bent de ingesprektoon. Zelfs éénmansbedrijfjes maken gebruik van een keuzemenu. Je kunt dan kiezen uit vijf verschillende opties, maar krijgt uiteindelijk één en dezelfde persoon aan de telefoon.
Velen ergeren zich dan ook mateloos hieraan. Net zoals aan de mededeling dat het gesprek voor trainingsdoeleinden kan worden opgenomen. Net alsof ze er wat van leren. Maar onderhand zit je al een kwartier aan de telefoon, ben je nog geen stap verder en de meter tikt maar door. Veel mensen nokken dan ook meteen af bij het horen van zo'n keuzemenu. Soms kom je er niet onder uit en ben je genoodzaakt de tijd uit te zitten. Velen die telefonisch zaken doen zijn hier niet van gediend en gaan op zoek naar een ander bedrijf waar ze wel meteen netjes te woord worden gestaan. Bedrijven doen hiermee zichzelf de das om. Het is ergernis nummer één.