Nederlander steeds prijsbewuster


We staan al bekend als een zuinig volkje dat spaarzaam met de centen omgaat, maar de laatste tijd doen we er nog een schepje bovenop. Wanneer er een koopje te halen valt zijn we er als de kippen bij. En waarom ook niet. Geld kun je maar één keer uitgeven. Neem bijvoorbeeld kopen via internet, dat kan op jaarbasis vele honderden euro's besparen. Bestellen via internet is een echte hype geworden. Daar kan PostNL over meepraten. Het is bij hun de enige tak waar nog een stijgende lijn in zit en dat is ook niet verwonderlijk. Lekker vanuit je luie stoel even shoppen wie het product het goedkoopst levert en de volgende dag wordt het keurig thuisbezorgd. Geen geleur langs de winkels waar je het risico loopt je neus te stoten omdat het product niet op voorraad is. En steeds weer een plekje zoeken voor de auto. Veelal ben je een hele middag aan het winkelen en kom je nog niet thuis met het gewenste artikel.
Kopen op internet
Voor de middenstand is internet natuurlijk funest. Steeds meer winkels zie je dan ook verdwijnen omdat ze de concurrentie niet aankunnen. Maar ja daar heeft de consument natuurlijk geen boodschap aan. Die wil snel en goedkoop het juiste product in huis hebben voor de laagste prijs.
Ook de grootgrutter doet momenteel verwoede pogingen de klant aan zich te binden. Van het grote overschot dat we nu hebben van exportartikelen zoals vlees, groenten en fruit, merken we nog maar weinig. Volgens insiders ligt dit aan de vele contracten waar ze aan vastzitten.
Dus op naar de markt daar is uw euro nog het meeste waard.